سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1فتومتر منگنز و آهن رنج کم Hanna HI97742306004287810110
بستن

دکوراسیون فضاهای اداری
بهترین راه حل برای داشتن یك روز كاری خوب و سالم ، كار كردن در محلی آرام ، مناسب و استاندارد است و برای دستیابی به چنین محلی نیاز به طراحی اصولی فضاهای آن است. فضاهایی مانند ورودی ها ، پذیرش و انتظار مراجعین ، مسیرهای دسترسی ، دفاتر كارمندان ، اتاق های مدیران ، فضای كنفرانس و در ابعاد بزرگتر سالن های اجتماعات بایستی با تمام استانداردهای طراحی هم خوانی داشته



فضاهای اداری و دفاتركار جزء اصلی ترین فضاهایی هستند كه اشخاص در طول روز با آن سروكار دارند وساعاتی را دراین مكان ها طی می كنند ، بنابراین معماری و طراحی داخلی چنین فضاهایی بسیار حائز اهمیت است .بهترین راه حل برای داشتن یك روز كاری خوب و سالم ، كار كردن در محلی آرام ، مناسب و استاندارد است و برای دستیابی به چنین محلی نیاز به طراحی اصولی فضاهای آن است. فضاهایی مانند ورودی ها ، پذیرش و انتظار مراجعین ، مسیرهای دسترسی ، دفاتر كارمندان ، اتاق های مدیران ، فضای كنفرانس و در ابعاد بزرگتر سالن های اجتماعات بایستی با تمام استانداردهای طراحی هم خوانی داشته و ازلحاظ ارگونومیكی نیز دارای شرایط مناسبی باشند.



واژه ی ارگونومی از دو كلمه ی یونانی (ergo ) به معنی كار و ( nomus )
به معنی قانون و قاعده ی طبیعی مشتق شده است و در لغت به معنای قوانین طبیعی كار است . اما در اصطلاح كاربردی عبارت است از علم اصلاح و بهینه سازی محیط ٬ تجهیزات و مشاغل به طوری كه متناسب با محدودیت ها و قابلیت های انسانی بوده و دو هدف كلی یعنی بهداشت و بهره برداری را دنبال می كند. هدف اساسی از این دانش بهبود بخشیدن به نحوه ی زندگی و وسایل و محیط زندگی و كار و انطباق بخشیدن آن ها با خصوصیات روانی و بدنی انسان است . هم چنین از این علم جهت كاهش فشارها و خستگی هایی كه توسط محیط زندگی ایجاد می شود ٬ استفاده می گردد .



ارگونومی علم مطالعه ی انسان ها در حین انجام فعالیت ها ٬ برای درك ارتباط پیچیده میان افراد و جنبه های فیزیكی و روان شناختی محیط ٬ نیازها و روش های فعالیت و كار می باشد .



آنتروپومتری : به سنجش ابعاد فیزیكی بدن و كاربرد داده های ابعادی در اصلاح شرایط فیزیكی می پردازد و ار آن جایی كه یكی از دلایل فشارهای وارده بر اندام ها عدم تطابق ابعاد محل كار با ویژگی های ابعادی بدن كارگر یا كاربر می باشد . داده های آنتروپومتریك را می توان به طور مؤثری در طراحی تجهیزات ٬ ایستگاه های كار ٬ ابزارآلات،مبلمان و محصولات به كار بست . برای محاسبات آنتروپومتریك اغلب از جداولی كه برای این منظور تهیه شده ٬ استفاده می شود . اما باید توجه داشت كه مردم هر منطقه ای اندازه های آنتروپومتریك ویژه ی خود را دارند كه در تعیین اندازه های لازم در محیط زندگی و كار و ابزارآلات لحاظ می گردد. ﻤﺗﺄ سفانه به دلیل نبودن این اندازه ها در كشور ما بر اساس استاندارد های خودمان از داده های آنتروپومتریكی سایر كشورها از جمله آلمان ( به دلیل اشتراكات قومی و نژادی ) استفاده می شود .



عناصر طراحی داخلی یك فضای اداری به شرح زیر است : 


پلان كاربردی و استاندارد ، به طوری كه تمام نیازهای اشخاص شاغل در آن فضا را رفع نماید و متناسب با نوع كاربری باشد . به عنوان مثال نوع طراحی یك دفتر اداری مختص فعالیت های مهندسی با دفتر كار یك وكیل متفاوت است و باید با توجه به نوع فعالیت به جزئیات طرح مورد نظر پرداخته شود .
نورپردازی مناسب و حداكثر استفاده از نورطبیعی یكی از اركان مهم معماری داخلی به شمار می رود . یکی از منابع نور طبیعی ، نور حاصل از خورشید است که منبع انرژی است. استفاده از این منبع نور طبیعی باعث ذخیره سازی قابل توجه انرژی الکتریکی می گردد.استفاده از نور طبیعی ترکیبی از علم و هنر است و نور محیط باید در حد مطلوب باشد و علاوه بر آنکه نباید خیرگی و سایه های مزاحم ایجاد کند، بایستی تولید سرما و یا گرمای نامطلوب نیز نكند که نیاز به انرژی اضافی باشد. همچنین برای استفاده از نور طبیعی باید امکان تنظیم و کنترل نورمحیط وجود داشته باشد تا کارایی افراد را افزایش دهد.
برای تنظیم نور از پنجره های با ابعاد مناسب که در طراحی ساختمانها مورد توجه قرار می گیرد و شیشه های رفلکس مطلوب و پرده های مناسب استفاده می شود و البته استفاده از نور طبیعی برای مراکز تجاری واداری قابلیت بهره برداری بهتر و بهره وری بیشتر دارد.



در صورتی كه امكان استفاده از نور طبیعی نباشد ، ناچار به استفاده از نورهای مصنوعی هستیم كه باید در انتخاب لامپ ها ، از نوعی استفاده كرد كه بهترین كیفیت نوری و كم ترین مصرف را دارا باشند و در صورت امكان از دیمرها برای تنظیم نور به جای كلید های معمولی استفاده كرد .طراحی سیستم های هوشمند نورپردازی نیز از روش های معمول در طراحی داخلی ساختمان ها می باشد كه به طور چشمگیری از مصرف انرژی كاسته و بر كیفیت نور در فضا می افزاید .
استفاده از رنگ ها و بافت ها ی متناسب با فضای اداری كه معمولا رنگ های سرد با تركیب بسیار كمی از رنگ های گرم است نیز كمك شایانی در جهت دستیابی به فضای مطلوب می كند . استفاده از رنگ زرد و كرم به دلیل خاصیت انرژی بخشی و استواری در فضاهای اداری توصیه می شود . مشتقات رنگی سبز ، بنفش و خاكستری نیز برای فضاهای اداری به صورت تركیب با رنگ های دیگر استفاده می شود . در صورت استفاده از رنگ های خنثی( سفید ، خاكستری ، مشكی ) در دیوارها و سقف ، بهتر است مبلمانی با رنگ های زرد و بافتی ساده به كار رود و تابلوها و قاب هایی با رنگ قرمزیا قهوه ای در دیوارها نصب گردد .
كف فضاهای اداری بهتر است از جنس سنگ یا سرامیك باشد . استفاده از كفپوش ها ی دیگر به خصوص پاركت در فضاهای اداری توصیه نمی شود مگر این كه كفپوش های تولید شده جهت استفاده مختص دراین فضاها باشد .
مبلمان استاندارد و چیدمان مناسب آن نیز از اساس كار طراحی ایده ال دفتر كار است . تهیه ی مبلمان خوب و هماهنگ با رنگ و فضای داخلی اتاق ها و قراردادن آن ها به طوری كه مزاحم رفت و آمد و فعالیت افراد نشود و زیبایی به محیط ببخشد .
تهویه و درجه حرارت متعادل برای جلوگیری ازاحساس خواب آلودگی و كسلی در محیط كار بسیار مهم است و تا حد امكان باید تدابیری برای این كاراندیشیده شود




گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1393/5/10     
تعداد مشاهده :3696
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : دکوراسیون


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 99
تاریخ :1403/2/23
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.